måndag 15 augusti 2011

Hemkomst!

Nu är vi sedan ett tag tillbaka hemma i Sverige igen, och jag lyckades få med mig fjorton flaskor vin över Atlanten. Tolv av dem transporterades i den utmärkta frigolit & kartong-låda som ni ser på bilden. Här har varje flaska ett individuellt fack, och färdas helt tryggt som incheckat bagage. Jag räknade ut att denna låda nu har korsat Atlanten inte mindre än sju gånger. Tyvärr har detta också lämnat vissa spår, med ett mycket slitet kartong-hölje, och en frigolit som börjar smula sönder. Jag undrar om den klarar en resa till?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Undrar bara vart du fick tag på din frigolit låda? Går den att köpa i Sverige?

Putte sa...

Jag har fått tag på den i USA. En vinhandlare i Atlanta gav den till mig, då han visste att jag skulle flyga hem till Sverige med vinerna jag inhandlat. I USA är dessa lådor vanligt förekommande, då mycket vin skickas med posten, FedEx etc., men jag har tyvärr inte sett dem här i Sverige ännu.