söndag 23 februari 2014

For the Love of Wine

Nu har jag börjat att resa runt en del i Sydafrika i tjänsten, och den senaste månaden har jag besökt hamnstaden Port Elizabeth på sydkusten inte mindre än två gånger. Vid bägge tillfällena har jag hamnat på en makalöst trevlig vinbar och vinbutik som heter "For the Love of Wine". Den drivs av en mycket vinkunnig och sympatisk ung dam som heter Robyn Martin. Hon letar rätt på intressanta sydafrikanska boutique-viner som är svåra att få tag på om man inte besöker vingården direkt. Dessa kan man sedan avnjuta per glas eller per flaska på balkongen en trappa upp på Stanley Street. Allt man provar kan man även köpa med sig hem till humana priser. Vid bägge besöken har jag lämnat med tre spännande flaskor i handen, som sedan med nöd och näppe fått plats i det lilla handbagaget. Missa inte "For the Love of Wine" om ni besöker P.E., och hälsa Robyn från mig.

Inga kommentarer: