söndag 8 maj 2016

Winter Sculpture Fair, tredje gången

Winter Sculpture Fair har lyckats bli en årlig tradition sedan vi flyttade till Johannesburg. Det är egentligen en konstutställning med skulpturer i en stor park, men eftersom det finns tre stora mat- och vintält i parken, fyllda med det bästa som Franschhoek har att erbjuda, så flyttas lätt fokus från skulpturer till vin. Här ser ni dagens inköp, 36 flaskor. Härlig påfyllning i vinförrådet, men jag köpte inte en enda skulptur.

Jag hade hoppats att få träffa mina två favoritproducenter i Franschhoek, My Wyn och La Chataigne, men de uteblev tyvärr bägge två i år. Därför fick jag istället ägna mig åt att hitta nya favoriter, och det lyckades ganska bra. Som ni ser på bilden så fastnade jag främst för La Bri, Lynx och Maison. Mer detaljer följer i nästa inlägg.

Inga kommentarer: