tisdag 19 juli 2011

Sista besöket hos Anna's Wine

Idag blev nog sista besöket hos Anna's Wine. På onsdag bär det nämligen av till Atlanta igen. Det är utan tvekan en av de trevligaste vinbutiker som jag har stött på, så det blir tråkigt att inte längre kunna avlägga ett dagligt besök. Gårdagens chardonnay från MacRostie var så god att jag behövde ytterligare en flaska att ta hem till Sverige. Sedan inhandlade jag 2008 Baileyana Firepeak Vineyard Chardonnay från Edna Valley. Jag har tidigare druckit vin från Baileyana då vi bodde i USA, och kom ihåg att jag gillade det, så det är dags att återuppta bekantskapen. Därefter blev det besök framför zinfandel-hyllan igen. På rekommendation plockade jag med mig 2009 Marietta Zinfandel från Sonoma.

Till slut kunde jag inte heller hålla mig ifrån ytterligare en Ridge. Denna gång blev det 2006 Ridge Paso Robles Zinfandel. Detta är en 100% zinfandel, och druvorna kommer från Benito Dusi Ranch alldeles utanför staden Paso Robles, söder om San Fransisco. Ridge har köpt druvor härifrån ända sedan 1967, men vingården etablerades och planterades redan 1923, redan då med 100% zinfandel. Nu får jag en riktig liten Ridge-samling med mig hem.





Inga kommentarer: