lördag 12 april 2008

Puttes vinspalt återuppstår.....

Den här bloggen kommer att handla om vin i alla dess former. Mitt vinintresse är stort och passionerat. Vin för mig handlar om livskvalitet och njutning, inte snobberi. Jag skall försöka dela med mig av min entusiasm, med vintips, anekdoter, funderingar och kanske en och annan reseskildring från världens vingårdar, i all anspråkslöshet. 

Den första versionen av Puttes Vinspalt publicerades i pappersform under min studietid på Handels i Göteborg. Föreningen Internationella Ekonomer hade då en liten blaska med en cirkulation på några hundra exemplar, och där kåserade jag med viss oregelbundenhet om vin under denna rubrik. Jag minns att jag i det första numret hade lite tips om hur man kunde ordna en enkel vinprovning, och råd nummer ett var att inte spotta ut. Det håller jag fast vid än. Vinprovningar i all ära, men visst försvinner en stor del av charmen om man inte får svälja!

Inga kommentarer: